På Elins begäran..

Haha, nej jag skriver faktiskt inte bara för att syrran vill det ;) Ska snart sova, men jag vill skriva.

Idag fick jag verkligen klart för mig att jag valt rätt inriktning, det verkar kul och väldigt intressant. Mycket analysera och tolka, sånt som jag gillar. Tolkning har jag väl inte sysslat så mycket med men analyserar gör jag ju dagligen haha! Mitt schema är inte fy skam heller. Nästan alla mina individuellt val-kurser ligger i trean vilket betyder att jag har en del ledigt nu. Börjar 11.15 på måndagar, slutar samma tid på onsdagar och har jättelång lunch på fredagar :)

Känns faktiskt helt okej att börja skolan igen, inte alls så panikartat jag trodde det skulle bli. Det var också väldigt kul att träffa och prata med en massa folk man inte sett på hela sommarn.
Idag gick vi och fikade (igen..) efter skolan, sen köpte Anna tre ögonskuggor för 100 kr (!!) på Affection, var 75% rea på Collistar-smink. Snacka om fynd! Jag köpte även skrivblock idag, 7 st jättefina :) Kunde fått 10 st för mycket billigare, men sket i ekonomin och satsade på kvalitet istället haha. OOOJ va intressant, eller vad säger ni? Åkte sedan hem, och har inte gjort något speciellt på hela kvällen. Var så himla sleten, en hel dag i skolan efter ett långt sommarlov liksom:O Men jag fattar inte varför jag inte sover nu fastän jag är så trött? Jag är så dum ibland. Men imorn är det ju fredag så jag behöver bara gå upp tidigt en dag till denna veckan:D Gud va skönt! (Säger jag efter en dag haha).

Måste bara berätta om en rolig grej i skolan idag. Eftersom jag går kultur så ska vi ju läsa en hel del om litteratur, teater osv. Vi ska analysera en massa och lära oss tolka saker på olika sätt osv. Jaaa, det är väldigt invecklat och jag vet inte än om jag själv fattar vad jag pratar om, haha. I alla fall; idag så fick vi läsa världens kortaste roman. Den är på sex ord: "For sale: Baby shoes. Never worn"
Sedan skulle vi tillsammans tolka den här och se vad vi trodde att författaren ville ge för budskap, och se om vi kunde hitta en handling i den liksom.
Det här förklarar ganska mycket om hur sjuka dom är på kultur, hahah xD Julia, som går ekonomi, fattade ingenting:P

Nu ska jag hitta en låttext som jag, Anna och Sofia ska analysera imorgon. Ja, som sagt..xD
Förlåt om jag tjötar om en massa trökiga saker, och det har bara gått en dag än så länge hahaha!

Godnatt på er(kände för att göra något annat än hjärtan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0