God morgon

Jag undrar om man kan vara mer morgontrött än mig. Jag tror jag har morgontrött-sjukan. Jag KAN bara inte flyga upp ur sängen så där som andra kan, utan ligger alltid kvar och drar mig in i det sista. Anna sov här inatt, och hon börjar en timme tidigare än mig, men jag tänkte vara en shysst kompis och åka med henne till skolan. Hon går upp efter åtta nån gång, och vem tror ni ligger kvar och snarkar till kl nio då? Inte jag väl? Så den idén om att följa med henne sket sig ju. Nu sitter jag här dessutom, fast jag borde hoppa in i duschen.

Iallafall, en helg har passerat. Jag skrev ett inlägg i fredags när jag var hos Anna, men batteriet i tangentbordet dog(?) innan jag blev klar, så jag blev sur och sket i det. Men det lät ungefär såhär; 
"Gissa hur jag ska tillbringa min fredagskväll?
I soffan med mjukisbrallor framför IDOL såklart!! Det förstår väl alla vid det här laget. Snart börjar det, får springa till teven;) Julia måste komma snart också, den sega ungen..:P
Haha, såg att jag hade skapat lite minidebatt i inlägget nedan:P Jag vet inte om det gick fram, men jag var rätt ironisk. Så att ingen tror att jag är en torr tant som vill prata som en akademiker eller nåt. Ibland blir det lite för mycket bara, och då låter det fult. Och angående det som du skrev aggebagge, att jag ska träna bort värmländskan istället, no way! Jag tycker inte jag pratar speciellt mycket värmländska nu, så jag ser inte det som något problem. Enligt mig låter det mycket mer oseriöst med massor av typ och ba och asså än en specielklk dialekt"

Haha, tangentbordet började spöka där i slutet..Ja, där har ni min fredagskväll iaf. På lördagen var jag först på julkonsert med musikskolan, men jag var aldrig med, kan ju inte ta en ton när jag är förkyld typ. Sen efter det åkte jag till nytomta (där jag sommarjobbade) på julmarknad. Vid fem åkte jag hem och åt, sen åkte jag till Sandra för lite förfest, som mer blev göra i ordning sig och prata om knäppa saker :P Vid tio lyckades vi dra iväg oss iallafall, hem till simon som vi skulle. Där var det skoj, mycket och bra folk. Jag, Anna och Hannes gick hem sedan. Det var jobbigt.
Igår julbakade jag :) Lussekatter och pepparkaksdeg som jag ska baka ut idag. Lussekatterna gjorde jag med världens konstigaste recept, trodde verkligen det skulle bli skit av alltihop där ett tag men det ordnade sig och bullarna blev faktiskt ganska goda :) (fast jag lyckades typ bränna en plåt också.)

Nu ska jag duscha, adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0