MÅSTE MÅSTE MÅSTE!!

Vet ni hur jävla mycket borde och måste mitt liv består av?? Jag blir galen snart. Jag kan ju ge er ett smakprov;
-jag borde ha gått och lagt mig för längesen
-jag borde vara klar med geografiuppsatsen & redovisningen
-jag borde inte äta så mycket onyttigt
-jag borde ha duschat ikväll så jag slipper göra det imorgon
-jag måste gå upp i tid imorgon
-jag måste börja gå upp tidigare så jag hinner äta frukost
-jag måste planera mina studier bättre
-jag borde inte sitta så mycket vid datorn

Och vad tror ni jag gör då? Jo, jag går och lägger mig alldeles för sent, jag gör allt skolarbete i sista sekund, jag äter massa onyttigt, jag orkar aldrig duscha på kvällen, jag går aldrig upp i tid, jag hinner aldrig äta frukost och jag spenderar alldeles för mycket tid framför datorn. Vad är det för fel på mig!? Alla andra klarar det ju, varför gör inte jag det? Ursäkta mig, men jag är så otroligt jävla trött på mig själv och alla jävla måsten och borden som finns i mitt liv, som jag själv skapar!
Idag hade jag tre lektioner, varav den första var en föreläsning av Jonas Hassen Khemiri (stavning?). Jag pallrade mig upp endast för den föreläsningen (det var värt det) för jag har blivit dunderförkyld och kände att jag behövde vila upp mig om jag ska orka dom här andra två dagarna som är kvar av veckan (som innebär kördag + två redovisningar, alltså måste jag gå på dem). Så jag åkte hem och la mig efter föreläsningen, och nu känner jag mig mycket bättre. Men jag kan ju säga som så, att jag har inte varit borta från skolan pga sjukdom på 3 år. Varför var jag tvungen att bli sjuk den här veckan då?? så jäkla otajmat. Men egentligen borde det inte förvåna mig, då det verkar som att jag förföljs av otur (jag har lagt märke till det på senaste tiden)...haha, vilket tycka-synd-om-mig själv-inlägg! Nej, jag är snarare arg på mig själv. Usch! Jag tror iallafall att anledningen till att förkylningen bröt ut och blev värre än den brukar bli (jag är van vid att dras med heshet/snuva utan nåt större problem) är att jag är ganska stressad just nu. Jag har en fet geografiuppsats tills på fredag, och en jävla aerobicuppvisning som kommer gå rakt åt helvete. Och på lördag ska jag vara med på en julkonsert på Konsthallen, med den här förkylningen liksom. Kommer ju gå huuur jäkla bra som helst :) not.
Gud, jag kände bara att jag behövde få ur mig allt det här. Jag undrar hur länge jag kommer leva såhär? Kommer jag nånsin bli en sån där perfekt människa som alltid gör allt när den ska och alltid går och lägger sig i tid och bla bla bla osv osv osv? Jag tror fan inte det. Och det gör mig rädd.

Nej, nu måste jag gå och lägga mig ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ska jag berätta en hemlis..? En perfekt människa enligt idealet är oftast en väldigt tråkig människa, men som du vet så finns det olika definitioner av vad som är perfekt och för mej är du en perfekt vän! Alla har sina små skavanker och det gör dem till dem de är. Dina måsten som du inte gör är du, och jag gillar dej! Pösspårä!

2008-12-05 @ 09:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0