Nyårshets

"Då var julen över - tack och lov för det." Så tänker kanske många nu efter en månads stress och ångest..
Men vänta nu..än är ju inte helgerna över. Vi har ju nästa ångestframkallande grej framför oss - nyår.

Trots att jag inte ha firat nyår på egen hand (dvs med kompisar och inte hemma med släkten) så tycker jag redan att det är jobbigt. Jag vet inte, kanske är det en tonårsgrej som man kommer över om några år, men hos mig skapar det iallafall stress. Visst - jäkligt mycket i-landsproblem - men jag kan ändå inte ta det med ro. Det jag tycker är jobbigast är vilka jag ska umgås med. Jag vill inte göra någon sur eller ledsen, men det är ju helt omöjligt att vara med alla man känner på en och samma gång så det blir ju alltid någon som kommer i kläm. Då spelar ju inte klädsel eller mat någon större roll, och det bryr jag mig inte övermycket om heller. Alla säger ju att man ska vara med sina närmaste och inte bry sig om allt det andra och bla bla bla..men om man umgås i olika kretsar så blir det lite svårt.
Därför...
har jag i år bestämt mig för att gå i ide.

Haha, nej inte direkt. Men jag kände såhär; okej, nyår sägs typ vara årets fest och bla bla bla. Men jag ska försöka att se på det hela som en trevlig liten fest och fokusera på att ha roligt istället. Inte tänka "shiiiit man måste börja det nya året hur jäkla bra som helst" för då kommer det bli pannkaka av alltihop. Visst, det blir nytt år och sådär, men hur häftigt är det egentligen? Det är ju inte direkt så att det som av ett mirakel börjar glittra på himlen av fyrverkerier, utan det är ju faktiskt en människa som står nere på marken och tänder på dom själva. Därför tänker jag äta min mammas supergoda kalkon, sminka mig glittrigare än aldrig förr, dra på mig en klänning, åka till sandra och dra i mig lite sprit så får vi se om det blir kul eller ej!

Ojdå. Det var ju inte meningen att jag skulle flumma iväg sådär. Förlåt mig för ett myckert konstigt inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0