Julhelgen

Hallå hallå :)

Fan va seg jag har varit när det gäller bloggen. Har ju varit ledig hur mycket som helst och allt, men ändå inte bloggat. Kasst! Julafton var jättebra iallafall, men nu känns det rätt skönt att det är över faktiskt. Nu är det ladda&peppa inför nyår som gäller! :D

Kan berätta lite om julen då..
Dagen innan, alltså den 23:e, hade vi fullt upp här hemma med städning, pyntning och annat mys. Mamma panikade runt på stan också såklart, men jag hade varit duktig och var klar med julklapparna. Jag skrattade när pappa kom hem med våran gran, den är nog den glesaste vi har haft någonsin! (i och för sig brukar vi få kommentarer om att vår gran är stor och fet, men ändå). Hög är den iallafall!

julaftonsmorgonen vaknade jag strax efter 7, och kunde bara inte somna om. Det gick inte. Så jag gick upp och väntade på att det skulle bli ljust...Tittade lite på tv, och till slut vaknade mamma. Då öppnade jag julstrumpan! Där i låg en sak som jag längtat efter..en fungerande, bra och ljusrosa digitalkamera ! :D Sedan åt vi frukost, jag duschade och gjorde mig i ordning. Sminkade mig lite juligt, med julgranen som inspiration haha ;)
Sedan fick jag hjälpa mamma med diverse saker, bland annat slå in dom sista paketen. Klockan tre anlände Elin och det blev Kalle Anka-tittande. Vi skippade dock tjuren Ferdinand, vem orkar kolla på det? ;) haha.

Vid fyra kom moster, morbror, kusiner, mormor och så vidare hit. Vi åt mat och ris á la malta. Klockan hann så 7 innan det blev dags för dagens höjdpunkt; tomten.
Och gissa vem som (på grund av sin stora käft) lyckats trassla sig in i en situation och var tvungen att vara tomte?
Jag såklart!
Hahaha, det var inget jag vill göra om direkt. Men barnen blev glada iallafall och jag tror inte dom lyckades överlista mig.
När jag tagit av mig den hemska masken så fick jag också öppna julklappar, de innehöll bland annat presentkort, pengar, tofflor, schampo&balsam, en ullpläd och en plattång. Nu kan jag platta håret utan att det tar 5 år och så ska jag lära mig göra snygga lockar med den också :) Kvällen flöt på, lite senare åkte vi till andra sidan stan och andra sidan släkten. Där tryckte vi i oss skinksmörgås och aladdin-choklad. Konstigt att man kan äta så mycket på julafton..

juldagen hände inte mycket förutom en långpromenad i skogen med far och mor, vilket följdes av ett bad med doftljus och Ondskan och Pirates of the caribbean i soffan. Igår, på annandagen, var jag på stan på förmiddagen och bytte mina träningsbyxor jag fått av mamma, och efter det en stund hos farmor. Klockan tre var det release för bodyjam på Hälsokompaniet, och dit skulle jag såklart ;) Skitkul pass, men svårt :O ska försöka gå en-två gånger i veckan på det så att jag lär mig det riktigt! Mamma skulle på Bodybalance efteråt, så jag hängde med då också. Det är skönt, men tuffare än man kan tro! Men man blir nog jävligt stark av det kan jag tänka mig. Igårkväll var det annandagsrocken på Ritz..var först rätt taggad på att gå dit, men sedan tänkte jag att nää, fan jag kan umgås med mina kompisar på annat vis. Dock var Julia envis på att hon skulle dit så jag följde med henne :) Det blev både bra och dåligt..bra för att jag fick träffa massa bra människor, speciellt Jocke var det kul att se! :)

Idag har jag fan inte gjort ett skit. Jag har duschat och ätit mat. Pappa trakasserar mig för att jag ligger i sängen under täcket med datorn. Och jag förstår honom, haha. Men ibland har man inte så stor lust att skutta runt och göra massa saker. Ska på Twilight med Julia ikväll dock! Hoppas hoppas hoppas att den är lika bra som alla säger!!

Nu kommer lite bilder från Julafton tagna med min rosa (viktig detalj) kamera:

Vår glesa, sneda, men ack så fint klädda gran ;)


Bild på min julaftonssminkning i grönt&guld :) (och mina mobbade ögonbryn)


Det var julstämning i ateljen!


Jag som tomte (väldigt hemsk mask)


Enda någorlunda normala bild det gick att få med den här fruktansvärt busiga, men söta, ungen.


Annas charmtroll Dino!

Herrejisses vilket långt inlägg det här blev.


Kommentarer
Postat av: Simon Nilsson

Det är trevligt det :) Rolig blogg, haha!

2008-12-27 @ 19:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0