Inredning

Inredning har aldrig varit något jag tyckt vart sådär jätteintressant, jag tycker bättre om mode. När jag var mindre bestämde jag lite själv, men mamma en hel del också. Och tur är väl det! När jag ska handla inredning fastnar jag oftast för en massa smådetaljer såsom lampor, tavlor, ljuslyktor och vill ha allt i alla möjliga färger och stilar. Det blir alldeles för mycket för mig. så jag kan liksom inte se vad som blir fult eller fint.

Men nu när vi flyttade till det nya huset nu kunde jag ju inte undvika att inreda mitt nya rum..visst tyckte jag det skulle bli kul att få ändra stil och möbler, eftersom jag var ganska trött på röda väggar, ikea-möbler och en massa färgglada kuddar. Men det har liksom inte blivit av att jag börjat göra i ordning på rummet. Jag slängde in säng, soffa och så köpte vi ett skitfint sminkbord på IKEA som inte kommit till sin rätt då det saknas lampor till spegeln osv..och där står det.

Idag var jag dock nere på stan med mamma och syrran. Vi var på hemtex och tittade på gardiner mm och jag hittade faktiskt gardiner, och ett påslakan! Så nu känns det kul att få inreda mitt rum. Nu ska jag bara sätta upp gardiner, färga om sofföverdraget till brunt, sätta upp spegel+lampor till sminkbordet, hitta en taklampa och hyllor och så sätta upp några tavlor. SEN får jag äntligen leta efter fina och onödiga smådetaljer som jag älskar. Tror det kommer bli fint faktiskt, med Elin och mammas hjälp:P Jag ska nog ta lite för- och efterbilder och lägga upp här i bloggen sedan.

Jag har ju också en liten walk-in-closet (hehe eller ja egentligen är det inte det, den är så fruktansvärt liten men jag vet inte vad jag ska kalla den annars) som ska inredas. HERREGUD hur det ser ut där nu. Lådor med en massa skit jag inte behöver, kläder och skor överallt och jaa..men när jag är klar där (om typ ett år haha) så kommer det vara mucho snyggt där också! Tror ja. Joo, för mamma ska hjälpa mig. Men i gengäld så hjälper jag henne med kläderna ;)

Nu ska jag leta upp en oläst bok i röran och lägga mig i sängen o läsa innan jag somnar. Tror det får bli Snabba cash, den har jag inte hunnit läsa. Godnatt på er! ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är precis som du..älskar att köpa på mig "massa onödigt" =) Ditt nya rum kommer bli jättefint, helt säkert=)



Fin bloggen är, vem hjälpte dig?? Skitsnyggt!

2008-07-14 @ 18:18:26
URL: http://krissil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0