Sommarjobb

Hej! I det här inlägget tänker jag ägna mig åt sommarjobb. Jag är arg, för jag kommer inte att få något känns det som :/ Att det ska va så jävla svårt. Jag har sökt 4 st än så länge, men chansen att jag får nåt av dom är lika stor som en 4-åring att gå vidare i Idol. Bläka! Sen har jag frågat på flera andra ställen också, men alla har ju redan folk. Ursäkta, men jag måste bara få säga FETTAAA! Jag vill inte vara värsta latisen utan pengar heller. Drömmen vore ju att få jobba på dagis, men jag tror inte dom anställer 16-åringar.
Nu prata jag med Kicki, hennes mamma jobbar på dagis och då bad jag henne fråga om hennes mamma visste om dom tog emot sommarjobbare, och dom hade fått en lapp idag om det. Så förhoppningsvis går det att söka där! ;D Sen har hennes mamma en kompis som just har öppnat en privat förskola, och då behöver man inte gå genom kommunen om man ska söka, så då ska jag gå dit imorgon och fråga också :)  Men jag får inte ha för höga förhoppningar med tanke på hur det har gått hittils. Jag vettefan om det är helt fel "teknik" att gå dit och fråga, utan att ha med sig CV/personligt brev, som jag har gjort? Kanske ska man skicka in ett brev istället..? Nej, det känns bäst att gå dit personligen, och sen om dom är intresserade skicka brev/betyg osv. Jag gör det som känns bäst jag, även om det är osmart, haha.

Idag var jag på gymmet för första gången på typ en månad, hurra för mig! Började ju så hurtigt där i början, men så blev det lite tight med prov/uppsatser ett tag och så var min hurtighet som bortblåst. Men nu är jag tillbaks igen, hehehe:P Nu ska jag ordna sovplats till mig och Angelica i Göteborg (det vill säga på nåt sketet vandrarhem) !

Kommentarer
Postat av: elin

haha okey då e d till dottevik man ska åka då :)
du får säkert ett sommarjobb vetu :)

2008-03-10 @ 20:54:16
URL: http://niile.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0