Öppna dina trötta ögon och släpp ut det

Gaaah! Hur vore det att nån gång ta bort fake-leendet och faktiskt visa att du är arg? Ingen dör av det. För min del tycker jag bara det vore bra, för jag tror lite av spänningen som skapas av alla små irritationer skulle släppa då. Ibland funderar jag på om jag ens känner dig. Vet jag hur du är egentligen? Ärligt, jag skulle mycket hellre se dig sur, arg eller ledsen än den där perfekta ytan hela tiden. Jag förstår inte varför du gör så, det är ingen som kräver av dig att du ska vara glad och uppåt 24 timmar om dygnet. Du har riktiga vänner, och vi finns till för att du ska kunna vara dig själv med oss. Som vän känner man sig inte särskilt betydelsefull i ett sånt här läge, när man vet att du inte kan visa ditt "rätta jag" i ens sällskap, eller när du skrattar bort saker och ting. Visst, det är klart att det finns saker man faktiskt vill hålla inom sig, men då tycker jag inte man ska ge små signaler gällande de sakerna, så att människor i ens omgivning börjar undra. Då får man ju faktiskt berätta. Jag är väl inte heller 100% öppen mot alla mina vänner, men jag hoppas verkligen inte jag får dom att känna sig otillräckliga.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nej du är INTE sånn

2008-05-05 @ 14:26:08
URL: http://ecokid.blogg.se
Postat av: mallä

vem menar du?

2008-05-07 @ 18:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0