Mys

Jag börjar verkligen tycka om vintern mer och mer. Dom senaste åren har jag verkligen hatat vintermånaderna, men i år har jag världens julfeber och utbrister grejer som "Gud va mysigt det var att gå till bussen idag, himlen var alldeles rosa!" när jag och Anna är påväg till skolan. Inte likt mig kan jag säga..

Jag kan knappt vänta tills nästa helg när jag får börja julpynta! (jag har satt en gräns; inte före 1:a advent) Och jag brukar liksom inte julpynta (förutom julstjärna i fönstret) förräns 23:e december. Det har nog att göra med att vi har flyttat och aldrig har firat jul här förr. Ska bli skitamysigt iallafall:D 

Den här helgen har också varit mysig. Igår så var jag och mamma på stan, jag köpte en fluffig kappa på Lindex:s rea. Inte lite illa väl xD haha. Nej men jag tycker jättemycket om den, den är go och snygg så skitsamma vart jag har köpt den. När vi kom hem från stan åt vi, sen åkte jag till Ritz och mötte Josefine. Vi såg Esteternas show, den var ganska bra :) Sandra och Alexandra ägde allt och alla, helt klart. Sedan åkte jag hem och efter en stund kom Elin och hämta mig. Vi åkte och handlade lite. Jag köpte Ben & Jerry's "Strawberry Cheesecake" som vi åt lite senare på kvällen, jeeeesus christ va go den är!!! helt sjukt.
Ja, när vi kom till Klässbol så åt vi mat och tittade på Mamma Mia. Varken jag eller Elin hade sett den, sega som vi är. Men den var skitbra ju! Amanda Seyfrieds röst är bara för härlig. Dock tycker jag en del saker i filmen inte riktigt kom till sin rätta på samma sätt som det gör i musikalen. Men man kan ju inte kräva allt..

Idag vaknade vi ganska sent, sen segade vi oss jättelänge. Mamma kom och hämtade mig halv två, så åkte vi och hämtade mormor. Vi skulle nämligen gå på Rackstamuseet. Fråga mig inte varför, vi kände bara för det haha:P Det var faktiskt ganska kul. Det vore rätt hemskt om jag inte tyckte det, för jag går ju ändå en kulturutbildning:P

Nu har jag nyss kommit hem typ. Ska skriva på mitt idrottsarbete, sen klockan sju är det Gossip Girl :D Efter det tänkte jag kolla på en film som jag låna av Elin& Henke. "Made of Honor" tror jag bestämt att den heter, med Patrick Dempsey :)

Nu kom pappa hem, han har varit i Tyskland över helgen. Ska gå och säga hej till honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0