Tillbaka i vardagen

Okej, nu får jag ta och ge mig. Har inte bloggat på över två veckor ju:P "aaah men herregud, jorden går under Johanna" som min kära vän Angelica skulle ha sagt. Sarkastiskt, så klart.

Well well, jag har bara inte orkar blogga under dessa veckorna kände jag. Sen jag kom hem har jag haft ett prov, en recension och lite andra jobbiga skolgrejer. När man går kultur är man inte van så mycket, vi hade det sketalugnt fram till höstlovet. Så därför tär det på krafterna ;)

Jag var med och sjöng på en konsert på musikskolan också. Och så sjöng vi med "skol-kören" i sporthallen på nån sorts tillställning i helgen. Kul kul säger jag!
Min röst har det ju varit lite si och så med under våren, sommaren och halva hösten, jag har varit hes i perioder (med jämna mellanrum) och så, men nu tror jag nästan den är helt normal igen :D så nu kan jag till och med tycka att det låter bra ibland! :D Ni anar inte vad glad jag är, att kunna sjunga och låta som folk igen :D :D :D Sången är liksom min enda riktiga hobby som jag hållt på med riktigt länge, och att inte kunna ge allt då är verkligen inte kul!! Jag förstår hur hemskt det måste kännas att vara typ elitidrottsman och bli skadad, fyfan :(
Nu känns det jättebra iallafall och jag hoppas det håller i sig, för då är jag lycklig.
Med risk för att låta äckligt klyschig; men det betyder så mycket för mig.

Jag har fått (bra) bilder från Spanien av Anna, Johanna och Frida, så några ska jag nog få upp här :) Var väl över 1000 bilder sammanlagt tror jag...

Imorgon ska ha tre lektioner, dubbel sånglektion (wiho :D) Sen ska jag och Anna ha plugg-dag fram tills jag ska iväg med kören och sjunga på ett föräldramöte i aulan, sedan ska jag åka hem och plugga ännu mer och titta på Grey's Anatomy. Har inte sett det på flera veckor.

Jaa, ni ser; här är det stenhård planering som gäller. Vi har en skitsvårt engelskprov på fredag, och en idrottsuppsats som ska in. Roligare skolveckor har man ju varit med om :/ Men på fredag är det ju IDOL :D:D haha, jag börjar bli lite smått besatt tror jag.. I fredags efter att jag, Anna, Julia, Johanna, Sofia och Marika hade varit på High School Musical 3 (jodå, på premiären med alla småtjejer) så skyndade jag hem, slängde mig framför tv:n (hade nästan inte tid att kissa) men ÄNDÅ så missade jag första halvtimmen och Robin B :( haha, jag får sluta vara så himla fjantig. Först HSM och Zac Efron, sen Robin B.

Jaa, angående HSM 3, vi kände oss ganska fjantiga när vi var där bland alla barn. Men vi hade inte riktigt samma anledning för att gå på den som barnen hade - Sofias spontana flämtning när hon såg Zac's rygg när han tog av sig tröjan får beskriva den. Haha.

Gud, det här inlägget blev nååågot rörigt känner jag. Riktigt rörigt. Men jag får skylla på att jag är väldigt trött och att det blir så när man ska försöka skriva 2 veckors tankar i ett inlägg. Inte lätt.

Nu ska jag sova! Godnatt på er :) ♥

Kommentarer
Postat av: angelica.

Jag tycker inlägget var bra, jag läste hela :)

snart ses vi i aulan.

2008-11-19 @ 17:35:03
URL: http://tygverk.blogg.se/
Postat av: din kordii ;D

haha nu kom jag ihåg och kolla på din blogg faktis :D hahahaha ja min lilla syster sa att hon hade sätt dej på bion :P haha iaaf joo ja saknar dej jao , de va ett tag sen nu :( men ja tycker vi borde göra nått till helgen lr nått och ja har inga pengar på mobilen men ska ringa dej ikväll om ja inte glömer:) puspuss <3

2008-11-20 @ 08:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0