Myshelg

Nu kommer ett normalt inlägg, som jag inte ska glömma bort. Tänkte att jag lika gärna kunde kika in och skriva lite om kvällen mm, annars kommer det aldrig bli av.

Ikväll var jag & Elin hos vår kusin Anna (www.krissil.blogg.se) och tittade på film och åt godis :) Så himla mysigt! Hon var hundvakt åt  två sötnosar också, det var kul. Men snart får hon sin egna lilla gullegris minsann! I allafall, vi kom överens om att vi verkligen borde börja umgås mer spontant (ungefär som att jag måste bli bättre med bilder på bloggen, så tråkigt utan), det är så mycket bättre. Well well, filmen vi såg var..konstig? Inte som vi trodde iallafall. Vi ville se en tjejfilm men så orkade vi inte leta så mycket, så vi tog bara en som såg ut att vara en tjejfilm, kommer inte ihåg vad den hette..Den var inte sådär jättebra. Mer rolig isåfall.

Vilken myshelg detta har varit. Fredag - idolkväll med Angelica, Kristin och Sakar. Lördag - Stjärnor på is/ Dracula med Malvina och Julia. Idag - myskväll med la familia. Men det är gött, man hinner umgås med sina nära i lugn och ro och prata om sånt man inte hinner med annars.

Imorgon börjar jag elva så jag behöver inte känna någon stress för att jag måste sova. Kan ligga uppe och läsa lite i min engelska roman. Vi ska läsa en i skolan och jag kunde inte bestämma mig om jag skulle köra på det jag brukar läsa på engelska, - chicklits, eller om jag skulle ta något annat. Så jag tog både och, en chicklit och en deckare. Jag börjar med deckaren, så får vi se om jag hinner läsa ut den andra :) Det är lite kämpigt tycker jag, med engelska romaner. Jag tycker inte riktigt om känslan att inte förstå allt. Men ju mer man läser desto mer lär man sig ju ;)
Känner mig riktigt international faktiskt, förut såg jag att man kunde översätta Kenzas blogg med Google translation (coolt!) så jag översatte den till spanska. Jag förstod ju inte allt då, men man kunde klicka på meningen och se vad det betydde på svenska. Kan ju alltid vara kul att göra om man har tråkigt och känner för att bättra på spanskan xD Jag är alldeles för lat för att göra så dock.. Jag är för lat för det mesta. Typ som att skriva intressanta blogginlägg.

Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0