söndagkväll

Finns det någon som gillar sena söndagkvällar? Finns det någon som någonsin upplevt nåt positivt en sen söndag? Nej, för de flesta så existerar den väl inte, dom ligger väl och sover sött i sina sängar sedan länge tillbaks, pga av utmattning av bakfylla/skogspromenad/whatever eller så är dom sådär jobbigt ordentliga så dom lägger sig tidigt för att 'vara utvilad inför veckan som kommer'.

Men för såna som mig (mindre ordentliga människor) existerar dom och är väl inte särskilt roliga. Tankarna flyger iväg och lite ångest kan väl också titta fram emellanåt, om det är riktigt illa. Men oftast är det mest väldigt tyst och mörkt. Söndagskvällar känns mycket mörkare och tystare än andra kvällar. Eller så känns det bara så. Jag vet inte.
För att göra det bästa utav situationen iallafall, så sitter jag uppe och tittar på Bridget Jones dagbok, dricker te och äter chips. Inte helt fel faktiskt.
Dagens soundtrack har defenitivt varit Fix You med Coldplay, och det vet vi ju alla att det inte är något glädjepiller. Men ack så vacker. Jag lyssnade på den, och då såg jag mitt liv i bilder. Ni vet så där man tydligen gör innan man dör, och som man kan se i filmer ibland, tillsammans med någon fin låt. Fix You är för mig en utmärkt sådan låt.
Men vad händer med människan, tänker ni.. Jag kan säga att det är inte så illa som det låter. Jag tyckte bara att låten passade så bra till en sån där livs-flashback. Jag vill inte dö. Jag var bara inte wiihoo livet leker-glad idag.

Därför var Fix You skön att lyssna på, och Bridget Jones var ett skitbra avslut på denna dag. Har sett den huuur många gånger som helst, och kan se den minst tusen gånger till. Jag skrattar alltid lika mycket åt scenen när dom ska äta Bridgets delikata middag, hahaha. Och scenen när hennes mamma & pappa försonas igen är ju bara så fin. Filmen funkar alltid när man vill bli uppiggad, I love it!

Nu måste jag sluta innan batteriet dör i datorn. Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe...skulle ha joinat mig då...ensam hemma, bara jag godispåsen och Tv:n. Nästa gång. Puss

2008-10-20 @ 00:40:38
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: söffi

ja men jääj :D jag håller med om att söndagar är extra mörka, extra tråkiga, extra regniga. extra allt helt enkelt. jag tkr inte så mkt om söndagar.. haha :p

2008-10-20 @ 19:26:03
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0