¡Viva España!

Jag tror inte jag riktigt har fattat att jag, om mindre än en vecka, befinner mig hos en totalt främmande familj i Fuengirola, Spanien. Jag kommer nog få en chock när jag kommer dit. Det ska ju bli jättekul, men just nu är jag mest nervös och orolig för allt. Hur ska jag, som aldrig pratar spanska (och om jag gör det; bara några få ord) kunna bo hos en spansk familj och göra mig förstådd? Hur ska jag kunna förstå vad dom säger (dom pratar väldigt otydligt i söder)? Tänk om jag kommer till en skitkonstig familj? Vad gör jag då?
Ja, det är såna här tankar som snurrar runt i mitt huvud just nu. Och om kommer nog inte försvinna förräns jag kommer hem igen. Jag vill ju att det här ska bli en jätterolig resa, men det vet jag redan nu att det kommer det inte bli (helt). Det kommer bli väldigt jobbigt. MEN; tänk efteråt vad stolt jag kommer vara över mig själv som vågade? Vi kommer nog få vara med om mycket kul som väger upp det jobbiga. Jag ska försöka ta den här språkbiten som den kommer, så får vi se vad som händer (som om det vore så lätt..)

Det är iallafall en del saker som måste göras innan vi åker. Vill verkligen inte glömma bort nåt..:
-hämta mitt nya pass
-köpa present till familjen
-tvätta de kläder som jag vill ha med
-packa (neheeej liksom)
-föra över pengar på mitt konto
-städa rummet (jodå, det är fortfarande skitstökigt)

Sedan har jag matteprov och geografiprov på torsdag och fredag också..typiskt att det skulle vara precis den här veckan..

Lite sköna bilder, jag måste ju hitta känslan ;)
  
Bilder från Spanien, sommaren -07

Nu jävlar blir det matte! (ursäkta språket)
pöss


Kommentarer
Postat av: Elin

ja, va har du gett dej in på unge??? :P fattar inte va dä ska va nödvändigt för! ;)

2008-10-21 @ 20:16:15
URL: http://bompaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Gillar känslan bilderna ger! Pratade med julia från landskrona, hon och ella hade pratat på en reunion grej till sommarn, vad tror du? :D

2008-10-22 @ 18:36:37
Postat av: söffi

yeeeah! du ska åka till spanien och fatta va kul ni kmr få det :D mktmktmktmkt ENOOORMT kul :) är du rätt för att dom inte fattar kan du väll alltid visa dom med din sköna vakcra krööpp. då lovar jag att dom fattar! :D

2008-10-22 @ 19:44:44
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: sakisssh

yoyo lever du människa ! när åker du ? har inte fått träffa dej på två veckor nu snart :O jo vi måste beställa biljeter o grejer till spanien till sommarn ju snart :O

2008-10-23 @ 08:29:51
Postat av: Anna

uh va härligt =) Blogga under tiden du är där så jag får se hur det går med dig. fast vi måste ju ses innan du drar. =)Pussipuss

2008-10-23 @ 21:53:29
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: Johanna

Anna: Jamen eller hur? Tror dock inte känslan kommer vara densamma denna gången..

Söffi: Haha, det är bra att någon är positiv ;) Du ska ju få träffa en massa afrikaner istället, inte dåligt de heller! Jag ska använda kroppsspråk a la sofia, eller inte! xD

Sakar: Ja, här dör man inte i första taget. Ja,jag skriver ett sms imorn så får vi bestämma nåt!

2008-10-23 @ 23:18:50
URL: http://jojsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0