Musik=minnen?

För mig är musik det bästa minnet. Och bilder då, såklart. Om du vill få tillbaks en känsla från när du var på en speciell plats, umgicks med en speciell person eller när du var i en speciell period i livet, är det bästa sättet att lyssna på en låt du lyssnade mycket på just då. Jag är ganska sentimental av mig så jag älskar att sitta och lyssna på gamla låtar och återuppleva och skratta åt minnen.

Som nu, till exempel. Sitter och lyssnar på en mapp med partymusik jag gjorde i våras, med bla Hero med Charlotte Perelli. Låten i sig är väl inte särskilt bra men vi, (i synnerhet sandra w och 'charlottenbergsgänget') lyssnade jämt på den vid just den tidpunkten, så då blir den så rolig att lyssna på. Vi hade så jäkla kul, håller ni inte med? ;)
Förhoppningsvis får vi uppleva lite av det igen nu på lördag!
Ett litet knepigt musikminne är från Arvikafestivalen i år. Den låt som är mest arvika08 för mig är Det snurrar i min skalle med Familjen..varför liksom? Dom var ju inte ens på festivalen, och jag hörde den kanske 2 ggr under hela festivalen, men ändå var det den som fastnade. Inte var den speciellt ny då heller. Men det var iofs bra, för nu tycker jag den är jättebra, det tyckte jag inte förut.

Jahapp, ja detta var bara nåt knepigt spår jag kom in på..


Kommentarer
Postat av: söffi

jag förstår exakt hur du menar! eller vad du menar!

för så är det med mig med.. hah :)

2008-09-16 @ 18:50:38
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: Jossan för fan!

Hero in my heart ;)

2008-09-18 @ 23:21:12
Postat av: Sakar ;D;D

jaao johänna förstår av du menar men samtidigt kan man lyssna på låtar osm ger jobbiga minnen haha de inte kul :p haha

2008-09-23 @ 22:37:45
Postat av: aa

Familjen var på årets festival :P

2008-10-05 @ 21:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0