Intressant..?

Jag har msn som startsida, och där har dom ju varje dag olika "nyheter" som ni vet. Dessa nyheter handlar ofta om kändisar, och ibland kan jag tycka att dem är ganska roliga att läsa, även om det oftast är om helt oviktiga saker. Men idag, då var det mest pinsamt. "Tv-stjärnan stektes i solen" läste jag på en liten bild föreställande någon känd tjej.. what?! Jag klickade på bilden (redan här var jag ju dum egentligen..), men jag ville ju veta vad fan dom menade med stekt?!
Jag trodde ju typ hon hade blivit svårt skadad, typ stekt på riktigt liksom.. men njaaaae. Det var ett litet bildspel, med kanske 5 bilder och en text på typ 4 meningar, där dom förklarade att en amerikansk tv-stjärna hade bränt sig i solen med solglasögonen på, vilket hade resulterat i att hon blivit helt knallröd i ansiktet, förutom runt ögonen, där var hon helt vit. På detta fanns ett bildbevis, och resten utav bilderna var bilder på hur hon såg ut i vanliga fall.
Alltså.... jag vet inte om det bara är jag, men jag tyckte iallafall det var sjukt konstigt. Vem FAN bryr sig om hennes jävla solbränna? Alla kan väl bränna sig nån gång ibland.. Att dessutom få detta att låta som värsta grejen är ju ännu mer pinsamt, när man sen ändå bara har en historia på 4 meningar och en enda bild att komma med egentligen. Jag såg också att det var sidan improveme.se (en skönhetssajt) som låg bakom denna lilla nyhet, och jag vet inte om dom som jobbar på sidan vill kalla sig journalister, men om dom gör det så har jag iallafall ett exempel på vad för sorts journalist jag inte vill bli. Jag är medveten om att de flesta journalister överdriver för att få till en bra story, vilket också är helt förståeligt. Men att sitta hela dagarna och få till "nyheter" om saker som inte en människa egentligen bryr sig om, eller som ens existerar, nej det tycker jag är sjukt och någon sådan journalist vill jag inte bli.
Jag har inget emot skvaller, tycker det kan vara riktigt kul ibland, men när det går till den här nivån börjar jag undra hur lättlurade vi människor är egentligen. Jag har heller inget emot journalister som skriver om s k "ytliga" eller "onödiga" saker (som t ex på en tjejtidning) men som sagt, när det går till den här gränsen blir det lite för mycket.

Jag vet egentligen inte vart jag ville komma med det här, jag vet bara att det var en sådan sak jag har ett behov av att skriva ner. Jag har cirka 100 såna här funderingar om dagen (är en sann analytiker ända in i själen) så jag behöver få ner några av dem. Nu kan jag sova lugnt. (haha)
Puss och godnatt på er! ♥


Kommentarer
Postat av: sofia

ingen jävel ville ju ta kort på mig när jag hade bränt mig. då ska dom ge fan i att ta kort på på kändisar. dom är det ändå ingen som bryr sig om. hahahh......................

2009-04-28 @ 16:40:06
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0