oh happy day

Så har tisdagen också passerat. Bara två dagar kvar till looov! Den här tisdagen har varit som dom flesta andra dagar men om jag tänker efter lite så har den ändå fört med sig ovanligt många positiva saker (därav rubriken)
Jag slapp stressa till bussen imorse..
Jag gjorde ett mål på innebandyn på idrotten (haha)..
Vi fick ett bra betyg på vårt geografiarbete..
Efter skolan sprang vi runt och gömde kinderägg överallt..
Färjestad vann matchen!!..
Jag var på central show :)

Japp - central show var det ja. Jag skulle kunna säga "den var bra" och gå vidare men som den sanna analytiker jag är tänker jag här ge er mina åsikter och analyserande inslag om denna lilla show made by centralskolans students. Till att börja med - min kära lilla kusin var ju med, och han va skitbra. Han spelade nån söt  liten melodi på gitarr som såg svår ut och där satt jag och var en stolt kusin :D Och som vanligt så var det ju väldigt blandat bra och dåligt, men det finns verkligen potential hos folk. Även om det inte kommer ut på bästa sätt nu liksom. En del är ju faktiskt rent ut sagt dåliga, Men vad gör det? Är ju inte värsta proffsshowen direkt ;)
Men det finns ju några som man bara blir sur på, för att dom är så bra och har så bra självförtroende på scen - varför var inte jag sån i nian? I det här fallet "syster asta"gänget som jag kallar dom, vilka tjejer alltså. Skitbra va dom och såg inte ett dugg nervösa ut. Att dom sen gjorde typ världens bästa "tolkning" av favoriterna Mia&Klara gjorde ju inte saken värre. Så jäkla kul, haha. Det var en kines också, som sjöng på kinesiska, det var ett coolt inslag bland alla "paramorerock-sjungande" tjejer (kom inte på nåt bättre ord). Det passade så bra in med jordgloben som var i bakgrunden med barn runt, det kändes så internationellt liksom. Där satt jag och drömde mig bort och låtsades att hon sjöng om fred på jorden och kärlek. Det kanske hon gjorde också, hoppas det.
Det var en till kines, hon spelade Bella's Lullaby :O då blev jag happy happy.
Som den sångfantast jag är så blev jag positivt överraskad över hur många bra sångerskor det finns. Sen finns det ju en del som väldigt gärna vill men kanske inte kan, men inte riktigt insett det än. . . . men iaf, vissa tjejer är riktigt bra och dom kan fan bli ännu bättre ju äldre dom blir.

Ääääsch, nu börjar det nog bli jäkligt tjötigt och tråkigt med mitt pladder så vi sätter stopp där. Bara det att jag har ett stort behov av att analysera allting jag ser/hör/läser så då kan det bli sådär. Hoppas ni står ut med mig.

Nu fryser jag väldigt mycket om föttera mine så jag ska krypa under täcket och hoppas på att jag drömmer bättre drömmar än jag gjort dom två senaste nätterna. Puss & Godnatt :)

"Dä där mä hälsovecke, dä funker inte för mej dä"
/sagt av Sofia när vi småpratade lite om träning och matvanor, och Sofia syftade på sitt försök att ha en nyttig vecka förra veckan.. hahaha, så söt är hon ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaa, ja höller mä sofia ja! :) Men hallå, ja ville också se Martin ju..Tack för att du fråga mej :P

2009-04-08 @ 11:47:12
URL: http://bompaa.blogg.se/
Postat av: sofia

alla gillar vi att analysera saker :D och det med hälsovecka är bara drittprat

2009-04-08 @ 15:11:04
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0