helt jävla onödigt

Om man ska dela upp människor i matte-personer och icke matte-personer så är jag definitivt en icke matte-person. Siffror intresserar mig inte ett dugg. Det enda jag tänker på när jag läser i en mattebok är att dom valt att använda "tappa smörgås" som ett exempel i sannolikhetslära, alltså om smöret kommer upp eller ner när man tappar smörgåsen. Vad fan...? Eller hur dom tänker när dom gör uppgifterna, vad får dom att använda Per och Enok (dom ska bygga en rektangulär altan. wtf?) som namn i en uppgift. Och då börjar jag tänka på hur det skulle vara att jobba som matte-uppgift-görare. Till slut skulle man nog bli trött på alla jävla namn och konstiga situationer man skulle behöva trycka fram, så till slut skulle jag nog spåra ur totalt. Ungefär som nu...
Hahaha, nej men ni fattar. Det är rätt komiskt om man bortser från alla andragradsekvationer och pythagoras sats.

Bara en sån sak att jag ödslar tid på att blogga om en sån här meningslös sak kvällen innan ett prov säger väl ganska mycket om mitt stora intresse för matematikens underbara värld...
Imorgon är det över, YEEEES!


Kommentarer
Postat av: Anna

hatar oxå matte! :) va bara det...hehe

2009-02-18 @ 02:05:40
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: malsan

jag hatar verkligen också matte. fattar inte hur jag kan pressa mig själv till E-kurs, hahahaha. DET är helt KNÄPPT om inte annat!

2009-02-18 @ 15:51:37
URL: http://malvinag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0