Hata filosofi

usch, så känner jag precis just nu..jag vill inte skriva nån jävla uppsats i ett ämne som ändå inte leder någonstans. Allt man lär sig i filosofi har man ändå ingen nytta av sedan, för det förändrar ingenting. Man börjar prata om en sak, kommer fram till en massa saker som kan låta vettiga, för att sedan upptäcka att man är tillbaks precis där man började. BLÄÄÄ!

Helgen har varit trevlig :) I fredags låg jag med min bok hela kvällen tills sofia ringde och vi (jag, anna, julia) mötte upp henne. I går var jag i karlstad med mamma, syrran och kusin anna. Vi gick på IKEA, jag köpte nya plastblommor (tulpaner) att ha i min stora vas, krokar och en väggdekoration i form att ett träd. Haha, låter knäppte men det är som klistermärken i form av gröna kvistar som man sätter på väggen. Tyckte det var dags för lite uppfräschande vår-grejer :)
Efter IKEA gick vi på bio, "Mammut". Annorlunda film, men bra. Det var ingen film där handlingen fascinerade och grep tag i en, utan man blev mer tagen av budskapet. Jag tycker ni ska se den!
När jag kom hem satte jag mig med resterna av bio-godiset och läste ut boken. Så nu har jag läst ettan, Om jag kunde drömma, och tvåan, När jag hör din röst. Pratar såklart om Twilight-serien. Ska nog vänta lite med trean och fyran, för när jag läser en bok blir jag så fast att den tar upp nästan all min lediga tid, jag kan inte sluta. Märkte denna veckan att det inte var så bra för mitt pluggande så jag får nog vänta lite:P Har en roman i svenskan att läsa också, och så denna fasansfulla, hemska filosofi-uppsats. Ja, jag fasar verkligen inför den som ni märker. Kanske gör jag det svårare än vad det är, jag vet inte.
Planerna för idag är iallafall;
- klä på mig (still in my pyjamas)
- fräscha upp mig ytterligare
- sätta upp min väggdekoration och krokarna
- skriva åtminstone tre meningar på min uppsats
- tvinga med Julia till Mc donalds!! haha
- kaaanske köpa biljetter till Håkan Hellström, 22 februari i västerås. Man kan ju hoppas ;)

pöss på er alla :) :) :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej, ni gjorde den absolut inte sämre :) absolut absolut inte. tack :D

jaa! jag vet. jag kanske har lite jacob i mig... :D fast det vill jag eg inte. för jag vill inte ha edward emot mig. haha.. och låt inte min blogg stå ivägen för alla dina tankar.

2009-01-25 @ 15:19:51
Postat av: sofia

det var jag som skrev den kommentaren nedanför. haha :D

2009-01-25 @ 15:20:27
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: sofia

ovanför blev det visst. haha

2009-01-25 @ 15:20:56
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0