2009 är här

Ja, då var nya fräscha 2009 här. Men innan jag börjar planera inför det, vill jag säga några ord om det gångna året;

2008 var nog det bästa året hittills i mitt liv. Jag hade så otroligt kul, jag och mina vänner hittade på hur mycket roliga grejer som helst! Det har alltså inte varit så mycket "nytt år, nya tag" eller "lämna det gamla bakom sig" - tankar för mig i år, då jag haft så kul att jag helst inte skulle vilja lämna 2008. Jag vet inte, men hoppas verkligen, att 2009 kommer bli ett lika bra (helst bättre) år. Men egentligen, vad mer kan det bli med en massa 18-årsfester, en Gran Canaria-resa bokad, och världens roligaste och bästa vänner? :D

Sista kvällen på dunderåret 2008 var bättre än bra. Kanske inte den idealiska nyårskvällen, men jag hade skitkul och det är vad som räknas. Vi började kvällen hos Sandra med middag. Den kunde ju ha börjat bättre, då jag på vägen hem till Sandra kom på att jag hade glömt stolarna som jag hade lovat att ta med. Mamma får åka efter med dom. När vi kommer till Sandra frågar hon
"Jojo, har du med besticken?"
Jag tittar på henne, med panik i blicken..
 "säg ja, säg ja, säg ja!.."
"neeej..."

Fattar ni hur jävla typiskt mig det är???? Usch, sandra och mamma (som fick åka två gånger) blev vrinsura, men det slutade bra ändå. När jag hade slutat skämmas och lugnat ner mig lite (hade stressat hela dagen, och min tabbe gjorde det hela värre så att säga) så kände jag partystämningen och humöret var på topp!
Blev en skitbra kväll hos Sandra som slutade vid halv elva, då mamma kom och hämtade oss för att köra oss ut till Öna, där freddan hade fest. Till en början var vi lite tveksamma, men det visade sig bli riktigt roligt till slut. Vi skålade vid tolvslaget (well, jag hade en flaska cinzano som alla fick smaka ur) och sköt raketer. Jag och Julia badade i fredriks badkar också, herregud. Sen hade vi efterfest i pyjamas innan det var dags att lägga sig och trängas två pers på en luftmadrass. Det kan ha varit bland det värsta jag varit med om, usch!!
Förut, när annas mamma kom och hämtade oss måste hon ha blivit chockad. Där kommer tre tjejer i pyjamasbyxor och pumps. Hade ju såklart inga andra skor med mig, och att byta om till klänning och nylonstrumpbyxor kändes inte så jäkla lockande xD Men som sagt; trots sina brister, en lyckad kväll!

Tog faktiskt rätt mycket bilder, men glömde så klart kameran hos fredrik. Så fort jag får den ska jag lägga in bilder :)

Nu blir det bakismys med Anna och Julia, xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0