Allt och lite till

Nu har det att varit dåligt med bloggning på sista tiden tycker jag.. :P Men det blir så när det är sommar, det händer så mycket och det är mycket i skolan och skit. Men idag gjorde jag sista provet för den här terminen, GÖTT! Detta ska firas både ikväll och imorgon!
Men... jag borde kanske skriva lite om vad som hänt den senaste tiden. Jag tycker sånt är lite småjobbigt, jag vill helst bara skriva det jag känner för för stunden, men jag borde nog skriva lite mer vad som händer, för det är så kul att läsa sen. Veta att man har det bevarat nånstans :D
I onsdags var det solidaritetsdagen. Allt gick bra! Jag sålde fika, det va ganska skoj :) Vet dock inte hur mycket pengar vi lyckades samla in, men det känns som att det blev en ganska stor summa iallafall. Vi måste ju räkna bort kostnader och sånt, sen kan vi säga hur mycket vi fick in. Det blev ju bra till slut allting, och discot blev ju också lyckat (trots vissa problem under kvällen) men jag tror nog inte det blir någonting utöver skolan nästa år. Studentkommittén låter ju lockande, men jag vet att jag kommer ångra mig när jag sitter där med ansvaret (är ganska dålig på att ta ansvar) så det är lika bra att låta bli!
Igår var vi hos Hans (svenska/geografilärare) hela eftermiddagen. Det var KU2 och KU3, vi åt pizza som vi hade gjort tillsammans (eller nästan iallafall.. Hans gjorde degen och vi tog på ingredienserna :P) och glass! Det var hur mysigt och kul som helst :) Hans hus och trädgård var helt obeskrivligt mysigt. Grejer överallt, men på ett sånt där snyggt sätt ni vet. Och en ascool dusch i källarn :O Och icke att förglömma, Hans snygga son! haha xD (lång historia)

I onsdags fyllde Angelica aka "miljöfascisten" 18 år, så det ska firas ikväll :) Det blir trevligt, jag har en bra present till henne också, hehe.
Och imorgon hoppas jag på nån form av kalas här hemma på Nyland. Nån som inte ska till Brygga som har lust att komma hit? Vi "17 och ett halvt"-are måste ju också få ha kul, eller hur? ;)
 
Nej, hela huset dammar snart igen och man ser snart inte golvet i mitt rum, så jag får nog ta och sätta igång och städa nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0