Första advent

Gud vad jag älskar julen. Jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen.
Utan julen skulle vi här uppe i norr förvandlas till zombies tror jag. När julen kommer förvandlas mörkret till något mysigt, och man vet att efter jul vänder det och blir ljusare. Jag älskar allt! Musiken, lucia, maten och stämningen :)

Idag är jag på riktigt bra humör. Började dagen med att titta på Idol-reprisen. Vi såg inte hela i fredags och dessutom var det ju fest, så fokus låg inte direkt på tv:n. Tyckte utröstningen var jättesorglig, jag gillade verkligen Mariette! Tur att jag varken såg programmet eller reprisen förra veckan, jag älskade ju Reza liksom. Nu hoppas jag på Erik och Calle i final. Jag tååål verkligen inte Tove, usch. Hon är väl bra och så, men verkligen inte en sån stjärna som dom säger att hon är hela tiden. Hon är så dryg och divig. Det funkar på scenen, men inte annars.

Sitter och väntar på Elin som är påväg hit, vi ska gå på skyltsöndag :) Har inga planer på att köpa några julklappar, eftersom jag lika gärna kan vänta med pappas (han vill ändå bara ha kalsonger) och Elin ska ju med så henne kan jag inte köpa till. Och mamma har jag redan köpt till. Men vi ska kika lite och framförallt besöka MJ UF's stånd på torget. Det är ekonom-tjejerna som säljer julkorgar och kransar. Hår hoppas att dom redan sålt slut, även om det är tråkigt då jag inte får se dom:P

Åh, en till anledning till mitt goda humör stavas cash flow ;) Jag gick och funderade förut på att boka klipp- och slingtid, tills jag insåg att jag nog inte skulle ha råd med det den här månaden, med alla julklappar och allt annat som kostar massa pengar den här månaden.. Tills jag kom på att vi har ju inte fått studiebidraget än! :D haha, då blev jag lycklig. Detta betyder att jag slipper ha världens utväxt under jul, jippie!

Nu kom Elin så nu ska vi åka! Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0