The Twilight saga - New Moon

Okej. Jag vet inte vart jag ska börja. Filmen var... HELT UNDERBAR!!!!! och... JAG ÄLSKAR JACOB!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha, förlåt men jag kände att jag verkligen var tvungen att framföra det.
Alltså, det finns så jäkla mycket att säga om filmen, så jag kommer inte på nånting. Igår på hemvägen pratade jag konstant, jag skojar inte. Jag kan inte låta bli att analysera - så jag pratade och pratade och pratade medans Sofia somnade, Johanna blev mindre och mindre engagerad i diskussionen och Elin la in så inlägg då och då.

Först och främst: Jag blev INTE besviken. Jag var ju så rädd att jag skulle bli det, så jag var jätteglad att jag inte blev det. Visst fanns det saker som man störde sig på (t ex musiken!) men den var så jävla bra. Dock otroooligt sorglig. Sorgligare än boken skulle jag säga. Man hade ont i hjärtat typ... konstant. Jag älskade scenen i regnet när Bella har åkt hem till Jacob för att hälsa på honom (när han inte har hört av sig för att han har blivit varulv) och han ber henne gå. Det var absolut en av dom bästa scenerna (iallafall för oss Jacob-lovers ;)).
När Edward lämnade Bella grät typ alla andra, men inte jag. Jag kan typ inte gråta åt filmer, speciellt inte nu när jag har läst boken, då vet jag ju vad som händer så det blir liksom inte på riktigt. Men guuud va ont i hjärtat jag fick!

VARGARNA. Jag älskar dom! Paul (och Jacob såklart) är ju så snygg, och alla är så sköna och roliga. Men det blev nästan som två olika filmer, eftersom varulvs"världen" är så annorlunda mot vampyrvärlden. Mycket enklare, gladare osv. Nej gud, jag ska inte va så varulvs-partisk. Jag älskar ju Cullens också :)

Jag måste verkligen se den igen för att kunna uttala mig mer än såhär. Det hände ju så mycket, man kan omöjligt komma ihåg allt. Men den var precis så bra som jag trodde att den skulle vara! Som Emma sa när vi mötte henne utanför salongen igår (hon gick på en tidigare visning än oss) "Ni har två timmars njutning framför er!"

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud, nu fick ju tårar i ögonen när ja läste ditt inlägg :P hahaha.. Men den va ju såå bra!!..

2009-11-21 @ 14:58:15
URL: http://bompaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0