Hopplösa framtid

Åh. Jag blir galen. Om mindre än 9 månader tar jag studenten, och efter studenten har jag bestämt mig för att jag vill resa någonstans. Jag vill ut och träffa människor, lära mig språk och se saker. Jag har länge varit inställd på au pair i USA, men jag vet inte... gjorde ett test på nån hemsida vad som skulle passa mig, och då kom jag på vad mycket spännande det finns. Jag vill fan göra allt. Gör det då, kanske man tänker. Men jag måste ju börja läsa nån gång också? Bli vuxen! Men det vill jag inte tänka på, jag tror typ jag kan vara ung hela livet. Här är alla de sakerna jag kan tänka mig att göra efter studenten:

  • Au Pair eller möjligtvis jobba/plugga i USA (Californien eller annan delstat?)
  • Vara reseledare på typ Mallorca
  • Jobba i London
  • Läsa spanska i Spanien
  • Jobba i Australien, Nya Zeeland eller Dublin
  • Jorden-runt-resa (måste jag nog vänta lite med, kostar ju en del)

Åååååh. Varför kan inte jag va en sån som vet precis vad jag vill göra, utan att lockas av allt annat hela tiden? Jag vet ju inte vad jag vill läsa till heller. Jag vet inte vad jag vill jobba med. Det här är så typiskt mig, aldrig va nöjd utan jag ska gärna göra allt på samma gång. Hur vore det med lite struktur nån gång?


Kommentarer
Postat av: sofia

JOJO! jag vill också göra en jorden-runt-resa!!!!!!!! :D

2009-10-14 @ 15:03:17
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: angelica

Livet är långt jojo, du hinner att resa. och du ser ju själv vad dina drömmar består av, att resa. Varför inte satsa på flygvärdinna eller resledare. Det tror jag skulle passa dig.

2009-10-19 @ 08:55:57
URL: http://enlotus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0