Att läsa bloggar är inte bra

Igår när jag satt på thairestaurangen med gran canaria-gänget, så diskuterade vi självklart vår kommande resa. Så säger Sandra "Jojo, det får bli hårdträning på HK innan vi åker nu!" och då kommer jag på något som jag inte har haft en tanke på innan... VI SKA JU FÖR FAN HA BIKINI PÅ OSS!!! Detta faktum är jag verkligen inte redo för. Känner mig blek, fet och ja.. ni fattar. Jag har inte tänkt alls på vad jag ätit på hela sommaren (och då blev det ju inte många bikinidagar) och det märker jag nu när jeansen börjar bli aaaningens trånga. Hjälp :S

Därför bestämde jag mig att nu måste jag banne mig försöka äta lite bättre. Så som jag levt under sommaren/början av hösten har varit under all kritik. Jag säger inte att jag ska banta, och jag säger inte att jag kommer klara att hålla mig borta från allt vad godis, chips och skräpmat heter men jag måste iallafall försöka.

Det jag skulle komma fram till var att det inte är speciellt bra att läsa de bloggar jag läser, om man ska försöka vara nyttig. Jag menar.. Kenza, Egoina, Paow och Gaybloggen.. hur hälsosamma är dom?! :P Dom har en sån avslappnad inställning till allt vad fett och socker heter så man tänker ju typ.. "ja men, kan Kenza så kan ju jag.." Nej JUST DET, ja glömde att Kenzas ämnesomsättning är den bästa i Sverige (för att inte tala om Stina-Lees)!
Därför ska jag försöka hålla mig borta från dom här bloggarna nu! :P Egoina är ju sjukt rolig och så, men näää, det går inte.

Men som sagt; jag säger inte att jag kommer lyckas!! (det där skriver jag endast för att ja ska slippa äta upp mina ord:P)


Kommentarer
Postat av: Sofia

jag skrev anledningen i ett sms. jag vet inte om du fått tag i ngn laddare eller så.

2009-09-24 @ 18:40:34
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0