P A R I S

Måste bara lägga in lite bilder från Paris också!


Precis när vi hade kommit fram och alla var väldigt koncentrerade på att hitta rätt.


Sofia posar vid den första jugend-metropolitain vi hittade! Vi hittade 10 st totalt tror jag :D


Sofia och Anna framför (väldigt långt ifrån dock) Eiffeltornet!


Hela gänget promenerar mot tornet =) Detta var första dagen, helt underbart väder!

'
Vi var aldrig uppe i det, men det var häftigt redan på marken! ;)


Sedan bar det av mot Triumfbågen! Den gick vi faktiskt upp i, cool utsikt :)

På kvällen sen åt vi middag på Hard rock café. Det har jag inga bilder från :( Har nog aldrig varit tröttare än då, hade ju inte sovit något natten innan! Efter maten köpte vi en drink, och jag har aldrig känt av en drink så mycket tidigare. Då är man trött:P


Dag nr 2 var shoppingdag! Dock blev det inte så lyckat.. vi hittade nästan inga roliga affärer!



På kvällen åt vi middag på en jättemysig restaurang. Dom spelade jazz och vi drack vin! Idylliskt värre :D 



Anna var söt :)



Och Sofia var sugen på flôtig hamburgare, haha.



Nästa morgon blev det Louvren!



Karin var taggad :D Det var inte så fint väder på torsdagen, men det gjorde inte så mycket.



Le Musée du Louvre! :D



Sofia med sin extra smala cancerpinne och sin otroligt färgstarka drink:P
Den kvällen (efter en lite mer lyckad shopping och Louvren så klart) åt vi middag på ett ÄNNU mysigare ställe, och sedan gick vi till ett café och beställde en drink :) Vi var lite trötta på vin, haha ;)



På fredagen innan vi skulle åka hem var det fint väder igen! Vi åkte till Montmarte, och precis när vi gick upp från tunnelbanan stod dessa gubbar och spelade jazz på ett litet torg där. Det var också sjukt idylliskt!



Jag och Sofia älskade Montmarte efter en sekund och var glada för att vi kunde använda våra glasögon igen =)



Målet var Sacre Coeur! Otroligt fin kyrka.



Utsikten!



Vi betade även av Moulin Rouge! Det är alltså SÅHÄR det ser ut i verkligheten, haha ;) Låg i värsta sexkvarteren, eew.


Sist av allt innan vi åkte till flygplatsen gick vi till Notre Dame :) Det var fint och pampigt, men inte lika fint som Sacre Coeur!

Nu ser det ut som att vi var värsta nördiga turisterna, men så var det ju inte riktigt då ;) Jag tog inte så jättemycket kort bara! Åh, jag vill verkligen åka tillbaka dit någon gång!


Kommentarer
Postat av: sofia

hahahahah :D jävla fettounge är vad jag är på vissa bilder.

2010-04-15 @ 18:34:05
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: angelica

Åhh! fan vad sugen jag blir på att åka dit! om jag får jobb efter att jag pluggat ett halvår blir det tågluff och då ska jag absolut dit!

2010-04-18 @ 01:31:42
URL: http://enlotus.blogg.se/
Postat av: angelica

Åhh! fan vad sugen jag blir på att åka dit! om jag får jobb efter att jag pluggat ett halvår blir det tågluff och då ska jag absolut dit!

fint väder hade ni också :)

2010-04-18 @ 01:32:28
URL: http://enlotus.blogg.se/
Postat av: Anna

Ni verkar ju haft det skitbra :) fan va nice. Kul med pics gumms! :)

2010-04-18 @ 02:02:46
URL: http://Krissil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0