niotillfem

En blogg jag har lite hatkärlek till är niotillfem. Jag är inte inne på den speciellt ofta, det räcker med nån gång ibland annars skulle jag få överdos. Vid första anblicken blir man glad av alla fina bilder och hennes fina sätt att beskriva saker. Men sen får jag typ ångest. Hennes liv är så jävla idylliskt. Jag vet ju att hennes blogg inte återspeglar hennes liv helt sanningsenligt, och att hon inte visar upp allt i bloggen etc. Men ändå, även om hon vinklar det för att det ska passa bloggens "image" så måste ju hennes liv vara ungefär 70% på det sättet som hon visar upp i bloggen? Allt passar liksom ihop - hennes vänner, hennes (snygga) pojkvän, hennes stil, alla restauranger hon besöker och så vidare. Det skulle ju bli väldigt konstigt om hon typ visade att hon åt på donken nån dag, tycker ni inte? Eller skrev att hon skulle gå och gymma på sats. Jag vet inte riktigt varför det ger mig ångest, men det är nog för att mitt eget liv är så "operfekt" och för att jag också vill ha ett idylliskt liv. Hur fan ska man kunna romantisera en dag då man bara varit hemma, gått runt i pyjamas och möglat vid Facebook? Det går ju liksom inte riktigt, haha.
Men sen börjar jag tänka att hon antagligen också gör det. Kanske. Bara det att hon får allt att låta så perfekt. Men då skulle ju hon bli lite som Kissie, typ ljuga om allt. Och sån verkar hon inte vara heller. Hon är för idyllisk för det. Hänger ni med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0