Precis som Romeo

Ikväll lyssnar jag på en låt som jag inte har lyssnat på på väldigt länge. Precis som Romeo av Håkan Hellström. Kommer ihåg hur bra den är. Så jävla fin.

Kan du älska mig som luffaren älskar landsvägen?
Kan du älska mig som rumlaren älskar nattlivet?
Kan du älska mig som de unga älskar revolutionen?
Kan du älska mig som den ängslige älskar gryningen?
Kan du älska mig som studenten älskar att drömma?
Kan du älska mig som måsarna älskar takåsarna?

Det räcker egentligen inte med texten. Den kommer inte riktigt till sin rätt utan melodin.
Man förstår inte riktigt vad han menar förrän man har hört låten. Men ni får lite av texten ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0