Note to self - håll reda på mobilen i fortsättningen

Måste bara berätta om en pinsam grej som hände idag. Jag menar, jag gör ju inte bort mig så ofta, så jag tänkte väl att jag kunde bjuda på det när det väl händer ;)

Jag och Sofia hade skrivit klart vårt religionsarbete i datasalen. Tydligen hade jag glömt min mobil där, för senare på spanskan så kommer det in en kille med den och säger "Tror den här tillhör nån av er.." medan han tittar på mig. Jag flyger upp och hämtar den, tackar honom. Sedan när han har gått och jag har satt mig ner igen, börjar jag fundera på hur han kunde veta att den var min. Jag tittar på mobilen och minns plötsligt vad Josefine hade gjort tidigare på dagen. Hon satt ett bra tag och pillade med min mobil och 1) bytte bakgrundsbild på en ytterst ful bild på mig iförd Johannas glasögon, tagen i en ytterst ful vinkel, 2) bytt skärmsläckare till en hemsk (dock inte lika hemsk som föregående) bild på mig, sofia och josefine. Ser framför mig hur filuren som hittar mobilen tar den, låser upp den och möts av bilden på mig, skrattar samt visar den för sina kompisar och sedan säger: Hmm.. henne känner jag igen! Haha, men det är ju hon där i kultur, fyfan va ful, och sedan skrattar igen. Eller ännu värre; dissekerat min mobil totalt och läst sms, för att försäkra sig om att mobilens ägare var idioten på bilden, eller möjligtvis bara för att jävlas. Medan jag tänker detta blir jag mer och mer generad och vill sluta vara mig själv för en stund, och till slut exploderar jag i ett "JOHANNA FYFAN VA PIIIIINSAMT!"

Nu undrar jag; är jag oerhört självupptagen som tänker så här, eller skulle det faktiskt kunna ha hänt?
Jag grundar nämligen bara min teori på vad jag själv skulle ha gjort.

Kommentarer
Postat av: kakan

oooh, hoppas du inte hade några hemliga sms då ;P hahaha. inte för att vara taskig, men jag tror att det är möjligt att killen kan ha kollat sms ja :P jag skulle också blivit nyfiken om jag hittat en mobil sådär! haha.

2010-01-28 @ 20:14:32
URL: http://lifeofkakan.blogg.se/
Postat av: Josefine såklart!

Hahahahah!! roligast på länge XP

2010-01-30 @ 23:01:07
URL: http://josefinethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0