Harry Potter!

Nu jävlar tänker jag blogga här och ta igen lite! Jag har under min första vecka som arbetslös loser tillbringat mina dagar med att steka på Julias terass, och läst Harry Potter! (okej, även nätterna har gått åt till detta..) Jag måste ju vara den seeegaste boknörden i världen som inte har läst de böckerna, jag vet. Jag har liksom trott att de inte har varit någonting för mig. När jag var liten tyckte jag sånt bara var traaaams, jag ville läsa om RIKTIGA saker. Typ. Men, efter lite påtryck av Sofia samt på grund av skammen att inte ha läst världens mest kända böcker när jag faktiskt älskar att läsa (icke-bok-personer kommer undan) så lånade jag en bok av henne i våras någon gång. Läste första boken, tyckte om den. Men jag kom inte riktigt igång med den andra, det var massa som kom i vägen. Jag började i alla fall läsa andra boken för ett tag sedan, och nu under veckan blev jag riktigt fast. När jag börjar läsa nånting, KAN jag inte sluta. Jag måste måste måste läsa. Boken behöver inte ens vara särskilt bra. Men så är ju inte fallet med dessa böckerna. Jag lästa ut andra boken, och i tisdags kom Sofia hit med den tredje, Fången från Azkaban, till mig. Aaah! :D Jag läste ut den förut, och jag blir så arg över vad jag har missat. Böckerna är ju egentligen till för yngre personer, men skit samma, jag älsker't :D Och jag har 4 böcker kvar, som dessutom är väldigt tjocka!

Så nu vet ni vad jag kommer göra i sommar....

Kommentarer
Postat av: Wide

HARRY P is da shit :D (jag kommenterar)

2010-06-18 @ 21:20:59
URL: http://johannakristinaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0