! ! ! ! !

GAAAAH! Jag blir galen. Jag håller på och skriver en uppsats i filosofi och det är så himla svårt. Måste få ur mig lite aggressioner så nu blir det lite nördigt filosofi-snack här:
Jag ska undersöka Facebook-grupper (jag vet, knäppt) med hermeneutisk metod och den går ut på att öka sin förståelsehorisont bla bla bla och man ska utgå ifrån sina fördomar. Man ska typ komma fram till att man har fel, och förstå mer ju mer man undersöker. Men jag kommer bara fram till att mina fördomar är rätt hela tiden!! Det låter kanske jättebra men det är det inte för om jag ska få bra betyg måste jag undersöka saken så långt att jag liksom inser att jag har fel, men sen kanske jag har rätt ändå i slutändan. Det är svårt att förklara men jag undersöker inte sakerna nog mycket iallafall, och det är inte bra. Men problemet är att jag inte vet vad mycket mer jag ska titta på! Sjukt jobbigt! Jag slutar liksom när jag är nöjd och det är jag när jag fått fram att mina fördomar stämmer. Kan inte få fram något mer. :@

Jaja, jag får i alla fall G om jag lämnar in uppgiften, även om jag får IG på den. Tror jag...? Fan, detta känns inte bra. Keeron hade en genomgång med mig i dag för att jag hade panik och jag blev lite klokare av det, men nu när jag försöker själv så går med inte :( Åh, filosofi är så himla svårt. Det är fanimej det svåraste ämnet på gymnasiet. Ni som inte läser/läste det ska vara så himla glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0